به گزارش راهبرد معاصر؛ نحوه دیلیت اکانت برنامه شاد آموزش و پرورش را در زیر بخوانید. با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و سرعت انتقال بالای این بیماری مدارس سراسر کشور تعطیل شد و آموزش و پرورش در اقدامی خلاقانه پیام رسان داخلی شاد را راه اندازی نمود تا امکان ادامه فعالیت های آموزشی برای دانش آموزان و خانواده ها فراهم باشد. بسیاری از کلاس ها در شاد برگزار شد و امتحانات نیز به صورت غیرحضوری از دانش آموزان و با استفاده از همین نرم افزار شاد گرفته شد.
حالا با پایان یافتن سال تحصیلی خیلی ها می خواهند نحوه دیلیت اکانت برنامه شاد و آموزش و پرورش را بدانند گرچه آموزش و پرورش از خانواده ها خواسته بو که این برنامه را حذف نکنند تا با شروع سال تحصیلی مشکلی برای ورود مجدد به سامانه شاد رخ ندهد. با این حال عده ای خواهان دانستن نحوه دیلیت اکانت برنامه شاد هستند و ما نیز نحوه دیلیت اکانت برنامه شاد آموزش و چرورش و همچنین پاسخ بسیاری از پرسش های متداول را برایتان در زیر آورده ایم.
حذف اکانت پیام رسان شاد چگونه است، اگر اکانت پیام رسان شاد را حذف کنیم ، آیا می توان دوباره وارد نرم افزار شاد شد؟ با توجه به پایان سال تحصیلی این سوال برای والدین و دانش آموزان وجود دارد که آیا می توان برنامه شاد را حذف کرد؟
توجه داشته باشید که بعد از حذف برنامه شاد ، امکان نصب مجدد برنامه شاد را نخواهید داشت.
تا زمانیکه فرزندتان دانش آموز می باشد باید برنامه شاد را روی گوشی موبایل یا کامپیوتر خود حفظ کنید.
حذف پیام رسان شاد به معنی حذف دانش آموز از لیست وزارتخانه آموزش و پرورش است. اگر برنامه شاد را حذف کنید متاسفانه اجازه نصب مجدد برنامه شاد را نخواهید داشت. بنابراین تا زمانی که فرزند شما دانش آموز است، نباید پیام رسان شاد را حذف کنید.
اگر در استفاده از نرم افزار شاد با مشکل روبرو شده اید و مجبور هستید ، پیام رسان شاد را حذف کرده و مجددا نصب کنید، لازم نصب مجدد را بر روی یک سیستم هوشمند دیگر (موبایل یا کامپیوتر دیگر) نصب کنید. اگر با موفقیت وارد برنامه شاد و گروه کلاسی شده اید، می توانید برنامه قبلی را حذف کنید.
اولیای دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس،توجه داشته باشند که حذف اکانت شاد با مشکل عدم امکان ورود مجدد با برنامه شاد همراه خواهد بود. بنابراین اکانت شاد را حذف نکنید. زیرا آموزش از راه دور دانش آموزان در تابستان و سال تحصیلی 99-1400 ادامه دارد. آموزش دانش آموزان از طریق برنامه شاد و کلاس های مجازی شبکه اجتماعی شاد ادامه دارد گروه پیام رسان شد را ترک نکنید.
اگر بدون اینکه خودتان اکانت شاد را حذف کرده باشید، از گروه حذف شده اید یا برای استفاده از پیام رسان شاد با مشکل روبرو شده اید، می توانید برای کسب راهنمایی با کارشناسان سامانه مشاوره تماس بگیرید:
تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071611
تماس از تلفن ثابت تهران و بدون شماره گیری کد با شماره 9092301612
تماس از 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
با راهاندازی این شبکه، ممکن است، مدیران، معلمان و دانشآموزان برای بهرهبرداری از این اپلیکیشن با ابهاماتی مواجه شوند که نیاز به شفافسازی و رفع این ابهامها است. بنابراین سؤالات متداول مطرحشده توسط کاربران به تفکیک در سطوح؛ عمومی، مدیران، معلمان، کادر آموزشی، والدین و دانشآموزان با هدف بهرهمندی بیشتر و تسهیل در دسترسی به این فضای مجازی به همراه پاسخ ارائه میشود.
1.آیا بعد از نصب پیامرسان توسط مدیر، معلم، دانشآموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروههای درسی است؟
به محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاسهای مدرسه به صورت خودکار تعریف میشوند و نیازی به ساخت گروههای کلاسی نیست.
2.مزیت استفاده از اپلیکیشن داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟
فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانشآموزان ایرانی از مهمترین دلایل راهاندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.
3.تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمیدهد. چهکار کنم؟ پیغامهایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟
تمام مسائل امنیتی درخصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد بررسی قرار گرفته است. لذا کافی است به بخش تنظیمات دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.
4.آیا مخاطبین همگروهها و مخاطبین ما را میبینند؟
خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوستهاند را دارد.
5.آیا پیامرسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟
در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابلدسترسی است.
6.آیا پیامرسان نسخه وب دارد؟
بله. Shadweb.iranlms.ir.
7.آیا پیامرسان نسخه IOS دارد؟
بله Shaddl.ir
8.آموزشهای برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟
آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.
9.آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار میگیرد؟
براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، بهزودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.
10.برنامه کلاسهای چندپایه/ پیشدبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟
فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکانپذیر شدن ارائه خدمت اطلاعرسانی میشود.
11.برای دانشآموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟
موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع میرسد.
12.آیا امکان گزارشگیری از فعالیت مدرسه و کلاسها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟
بله. پنل گزارشگیری در بخش «ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی» در اپلیکیشن شاد وجود دارد.
13.امکان فعالیت کلاسهای پیشدبستانی وجود دارد؟
فعلاً خیر. اما بهزودی این امکان فراهم خواهد شد.
14.آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟
خیر. این امکان در حال حاضر در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.
15.امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟
دستگاه هوشمند با سیستمعامل اندروید (نسخه 4.4 یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.
مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)
2.چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حقالتدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی (خرید خدمات)) را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟
کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راهاندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.
3.چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟
این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.
4.چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟
تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کاربر عهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.
1.معلمان باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یک به یک مراحل)
معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)
2.با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاسبندی، خطای «معتبر نیست» نمایش داده میشود. باید چه کار کنم؟
لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با صفحهکلید زبان انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شما را در سامانه سناد اصلاح کند.
3.برخی از همکاران حقالتدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟
ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.
4.آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟
متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
5.معلمانی که تدریس غیرموظف دارند چه باید بکنند؟
فرهنگیانی که غیرموظف دارند، میتوانند از روز سهشنبه وارد پیامرسان شده و پس از انتخاب نقش معلم، کد مدرسه خود را انتخاب کنند.
6.آیا امکان ترک کلاس را میتوان غیرفعال کرد؟
امکان ترک کلاس برای دانشآموزان وجود دارد که بهزودی غیرفعال خواهد شد.
آموزش نصب نرم افزار شاد بر روی گوشی های تلفن همراه